måndag 2 maj 2011

Bebisset sytt på beställning

Det här setet med omlottbody, byxor och hjälmmössa är det första jag sytt på beställning av någon annan. Det var pappas fru som ville ha något att ge bort till en liten släkting. Hon valde det vita farmtyget från JNYdesign till bodyn och så valde jag tyger som jag tyckte passade till. Till bodyn valde jag valde ekologisk turkos mudd från nimana i ärmsluten och lila kantband av interlock från JNYdesign och byxorna är i ekologisk lila velour från Mjuka tyger med den turkosa mudden i midja och benslut. Beställningen omfattade egentligen en body och byxor men eftersom jag tyckte jag det skulle passa så bra med en mössa i turkos farmer med lila kantband till så lade jag till den. Jag sydde först en likadan body till sonen som prototyp så här finns en bild där man ser hela bodyn. Jag har nu hört att kläderna överlämnats och att de uppskattades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar