fredag 10 februari 2012

coffe date dress

Förra helgen blev jag klar med min klänning som jag sytt i Karinottilias sew-along. Mönstret heter coffee date dress och finns gratis att ladda hem som pdf-fil här. Jag skippade kråset som skulle vara framtill, dels är jag inte så förtjust i att ha sådant pynt på mina kläder utan gillar enklare modeller och dels tror jag inte det hade passat till det tyg jag valde. Tyget har jag köpt av Tygpyssling och dragkedjan är från Bibbis textil. I mitt första blogginlägg om klänningen hade jag inte kommit så långt men nu är den klar. Jag är riktigt nöjd med den. Det är det första plagg i vävt tyg jag syr till mig själv sedan syslöjden, jag har ju mest sytt i trikå nu sedan jag började sy igen för drygt ett år sedan. Jag tog inte så många fotografier under sömnaden, men ett par blev det i alla fall. Jag visar först en bild på mig själv i den färdiga klänningen, sen kommer lite bilder tagna på vägen dit.
En mönsterdel utlagd ut på tyget.
Här syr jag ihop livdelen med infodringen.
Den färdiga klänningen.

2 kommentarer:

  1. Den är supersnygg!
    /strömming

    SvaraRadera
  2. Gud vilken fin klänning! Du passar så himla bra i den där gröna färgen. Prickigt är ju alltid fint, men din var extrafin eftersom du vågade välja lite färg. Grattis till målgång!

    SvaraRadera