tisdag 28 juni 2011

Sommarpyjamasar

Sonen håller på att växa ur sina pyjamasar så jag har sytt ett par åt honom. Jag har bara sytt en pyjamas förut men nu ska det bli fler. Så här till sommaren fick det bli med korta ärmar och ben. Jag utgick från samma Ottobremönster som den första pyjamasen jag sydde, men kortade av ärmar och ben. Båda är i jersey, det passar bra med tunna tyger i dessa sommarpyjamasar tycker jag. Den ena pyjamasen är sydd i Znoks oceantyg och kantad med svart jersey från Znok. Jag tycker det är kul att Znok börjat sälja enfärgad jersey. Den andra är sydd i ett av de första tyg jag köpte: pusseltyget från Kameleont design och kantad med lila interlock från JNYdesign. Jag drog nog lite för mycket i kantbanden vid benöppningarna för där blev tyget lite ihopdraget, men annars blev de bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar