onsdag 8 augusti 2012

Tygutmaning - uppföljning

I slutet av maj bloggade jag om att jag gått med i en tygutmaning. Utmaningen gick ut på att man bara fick köpa en meter tyg för varje tre meter man sydde upp. Här kommer en uppdatering om hur det gått från 27 maj till slutet av juli. Jag har sytt följande till sonen: ett par muddbyxor, en luvjacka i velor, en solhatt, ett par shorts, en tröja och en förvaringspåse till leksaker. Jag har sytt följande till mig själv: ett par byxor, 2 linnen, 1 par trosor, en tröja, en brevförvaring att hänga på väggen och en plånbok. Jag har sytt följande till andra personer: en prästtröja, en prästtunika, ett linne, 4 snuttetrasor, 2 mössor. Totalt har jag sytt upp 11,15 meter tyg. Under juni och juli har jag köpt 3,35 meter tyg vilket är lite mindre än de 3,7 meter jag skulle fått köpa. Här är några av de saker jag sytt och som jag inte tidigare visat i bloggen.









3 kommentarer:

  1. Fina saker! Jag misslyckade, kom in ett köpstim men tyvärr inte in i ett systim. Men jag försöker ta igen det nu :).

    SvaraRadera