söndag 9 mars 2014

Färdigställda UFOn

Ett UFO inom syvärlden är inte ett flygande tefat av något slag utan förkortningen står för UnFinished Object, alltså något som man börjat sy på en gång men som sedan blivit liggande halvfärdigt. Ibland har saker blivit liggande för att man saknar något som behövs för att slutföra dem, t ex om resåren är slut så att man inte kan sätta midjeresår i byxorna, och ibland blir de bara liggande för att inspirationen att slutföra dem inte infinner sig. Jag har nästan alltid en hög med sådana saker i mitt syrum men för några veckor sedan tog jag tag i att slutföra några saker som legat där ett bra tag. Nedan syns tre saker som jag färdigställde. Det är dels en ugglekudde (av tyg med färdigtryckta framsidor och baksidor till Ugglor som köptes hos Znok för ett bra tag sedan). Den behövde få stoppning i sig och sys ihop i vändningshålet. Sen var det även en tröja till mig själv som bara behövde fållas och ett par leggings till sonen som behövde fållas och få resår i midjan.


Av det blå stjärntyget från JNY har jag faktiskt tidigare sytt ett par leggings till mig själv också, så nu kan sonen och jag matcha varandra. Jag såg att jag inte visat dem på bloggen förut så här kommer en bild på dem också, likadana fast i större storlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar