tisdag 4 mars 2014

Present till kusinbarn

I januari fick jag ett litet kusinbarn. Jag tycker alltid att det är roligt att skicka någon hemsydd present när någon liten bebis föds i släkten eller bland vänner. Den här gången blev det en omlottbody i Liandlos trollmorstyg, ett par röda velourbyxor och två dreggelscarves (den med stjärnor i tyg från JNY och den med hus i tyg från Strömming) till lilla bebisen och en sångpåse till den nyblivna storasystern. Själva påsen är sydd i vävt tyg med ugglor från Znok med text broderad i korsstygn på en bit aidaväv som jag sedan sytt dit på påsen. Sånglapparna är med mönstrat trikåtyg på ena sidan och velour på andra sidan. Av tygerna med sångmotiv är självklart flera från liandlo som har en hel uppsättning tyger med motiv från barnvisor men även från Znok, JNY och Jofotex. Jag brukar alltid hålla utkik efter tyger med lämpliga motiv till sångpåsar eller sångtärningar och köpa en bit om jag hittar så att jag kan ha hemma tyger till många olika sånger.


2 kommentarer:

  1. Åh vad fint!! Sångpåsen var verkligen jättefin. Så omsorgsfullt med broderi! Smart också med sånglappar. Verkar mycket enklare att sy än tärningar, och jag är säker på att de kan fungera till många lekar, inte bara för sång. (Filtar till smådockor??) Det här tror jag barn och föräldrar uppskattade som presenter! /Cecilia-klippertill

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja jag tror att sånglapparna kan vara användbara även i andra lekar så jag tycker det är en bra modell på sångpåse.

    SvaraRadera