lördag 7 januari 2012

Några sydda julklappar

Det här är några av de julklappar jag sydde. Jag glömde kameran hos min pappa efter julfirandet, så några bilder i den som jag inte hade hunnit föra över till datorn kommer jag att visa senare när jag fått tillbaka kameran.

En av mina julklappar till min son var en sångpåse. Jag använde bitar av flera av Liandlos tyger med sångmotiv (även imse vimse spindel, och 5 små apor som inte kom med på den här bilden) samt några andra passande tyger. På baksidan av varje sånglapp är det velour. Påsen är sydd av Kokkatyg köpt från karinottilia och broderiet på påsen har jag själv gjort i korsstygn.

En annan julklapp till sonen var en tröja i storlek 80 i Mjuka tygers lejonjersey med ärmar i enfärgad jersey från JNY. Den är sydd enligt mitt eget tröjmönster. Han fick även ett par byxor med samma lejonmotiv fast i velour, men de har jag ingen bild på just nu.

En mössa till en av sonens kusiner sydd i JNYs fordonsjersey.

En mössa till i samma tyg till en annan kusin

Ytterligare en mössa till en tredje kusin, men den här gången i tyg med hjärtan från JNY. Jag sydde även en tunika i samma tyg men den bilden finns bara i min kamera. Samma modell som tunikan nedan.

En tunika i lila jersey från JNY i storlek 140. Mönstret kommer från Ottobre. Tyvärr rätt dålig bild eftersom den är tagen med mobilen och det var ganska dåligt ljus, men det är den enda bild jag har på denna.

Det här är inte en julklapp men passar bra här ändå. Det är tomtekläder i storlek 80 till sonen. De är sydda i röd jersey från Mjuka tyger med vit mudd från JNY. Egna mönster på både byxa, tröja och luva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar