måndag 31 januari 2011

Andra paret byxor klara

Nyss blev det andra paret byxor klara. Tyvärr måste batteriet i kameran laddas, så det blir ingen bild nu i kväll. Övning ger färdighet så det andra paret gick dels fortare att sy och dels lyckades jag sy dem utan några misstag (på första paret jag sydde) råkade ju ena benet bli längre än det andra. Det första paret är fortfarande lite stora så jag gjorde dessutom de nya byxorna lite mindre så att de ska passa bra nu. Precis som jag planerat gjorde jag dem i turkos farmtyg från JNYdesign med lila mudd. Jag funderade ett tag på om mudden skulle bli limegrön istället, men höll fast vid lila. Bild kommer så småningom. Jag har inte riktigt bestämt än vad som ska bli nästa syprojekt. Jag funderar på en mössa eller en haklapp. Jag skulle vilja göra en pyjamas, men jag måste nog vänta på att ha ett bra mönster till det, en mössa kan jag nog knåpa ihop utan mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar