tisdag 26 april 2011

Min (icke-existerande) syhörna

I en facebookgrupp som jag är med i och diskuterar med andra sömnadsintresserade så kom frågan upp hur vår syhörna ser ut. Jag har ingen syhörna. Tyvärr, men vi bor för trångt för att det ska vara möjligt. När jag syr har jag symaskinerna på köksbordet och annars står de på golvet nedanför köksbordet (Singern står ibland på en stol). Sytillbehör såsom sax, symaskinsnålar, uppsamlingspåse till overlock, bruksanvisning till symaskinerna mm ligger i en tygpåse när jag inte syr. Mina mönster låg fram till häromdagen utspridda på lite olika ställen men nu är de samlade i en pärm. Mina tyger ligger dels på en hylla i min garderob och de som inte får plats där (majoriteten faktiskt) ligger i bokhyllan inknölande ovanför böckerna, där ligger också mina halvfärdiga alster. Jag är inte så nöjd med att ha tyg och halvfärdiga kläder i bokhyllan, men det är där de får plats. Jag har lite vaga planer på att röja undan några andra saker så att jag kan få bättre plats för sygrejerna, men vi får se när det blir.
Köksbordet tidigare ikväll med min Husqvarna Huskylock, mönsterpärm samt ett par nysydda shorts. På stolen till vänster står min Singer.

Bokhyllan med tyg dels ovanpå böckerna och dels en hög tyg framför böckerna. Notera även trådrullarna på hyllan ovanför.

Hyllan som de halvfärdiga plaggen ligger på. En del bara utklippta och en del delvis ihopsydda. Just nu ligger där bla ett par leggings och en tröja till mig, samt en tröja, en body och ett par byxor åt sonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar