lördag 22 oktober 2011

Sytt på förra helgens syträff

Förra söndagen var jag på syträff igen, det var kul att sy tillsammans med andra och jag fick mycket gjort, men mycket av det jag sydde var en present så jag har varit tvungen att vänta med att blogga om det. Nu vet jag att det nått mottagaren och blev uppskattat så nu kan jag visa det härt på bloggen. På uppdrag av mina kollegor sydde jag till en före detta kollegas lilla bebis i Norge. Det blev en body, byxor, scarf, vantar och mössa. Dessutom sydde jag två andra mössor - en till Tore och en som är till salu på Handla för livet, en scarf, och påbörjade tre tröjor, en åt mig själv, en åt Tore och en åt min mamma. Tröjorna behöver fållas innan de blir helt klara. Vad några av de andra deltagarna sydde kan ni se här, här, här och här (dessutom en bild på de flesta av deltagarna).
Kläderna till bebisen i Norge. Body, scarf och vantar i Znoks härliga ekologiska jersey med grodor, snigeltyget i byxorna är också från Znok, och mössan är sydd i jersey från JNY design. Mudden i bodyn, byxorna och vantarna är ekologisk och från nimana.
Två mössor i ekologisk jersey med elefanter från Jofotex, den större i storlek 48/50 är till Tore och den mindre i storlek 44/46 säljs till förmån för Unicef på bloggen Handla för livet.

1 kommentar:

  1. Tack så väldigt mycket för den fina filten du skickat till min insamling!

    Ha det bra!!

    SvaraRadera