måndag 17 oktober 2011

Vantar

Jag har sytt vantar till sonen. Det behövs nu när det börjar bli kallt. Det är första gången jag sytt vantar, men jag ska definitivt sy fler och har klippt ut tyg till flera stycken par (jag har faktiskt redan sytt ett par till men de kan jag inte visa för de är en present som ännu inte nått mottagaren). Jag ritade mitt eget mönster och sydde ihop dem enligt beskrivningen på Little svali. Tyget är Finn djuren i lattefärg från Znok och mudden är från nimana. De är fodrade med microfleece. Just den här kombinationen av tyg och mudd (och interlock i samma färg som mudden till kantband) har jag använt en gång förut till en body till sonen som jag just kom på att jag inte bloggat om, så jag lägger upp en bild på den också (även om den inte blev fotad som nysydd utan först nu när en är använd och tvättad många gånger). Både Finn djuren och den turkosa mudden och interlocken är ekologiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar