måndag 5 november 2012

sytt under andra halvan av augusti

Jag har inte bloggat på ett bra tag för jag har haft fullt upp med annat, men sytt har jag ändå gjort. Nu ska jag försöka blogga ifatt och börjar med att visa det jag sydde under andra halvan av augusti.

Först ur är byxor med fickor till sonen enligt mönster från Ottobre nr 3/2012. Sydda i olivgrön velour från Mjuka tyger med fickor och muddar av interlock från e-slöjd.

Här är en närbild på ena fickan.

Sedan sydde jag en velouroverall till sonen i bilvelour som jag köpt av Strömming. Mudden är från nimana. Detta mönster är mitt eget.

Sedan blev det även två T-shirtar till sonen enligt eget mönster, båda i ekologiskt tyg. Den ena är i två olika turkos-vit-bruna tyger, det ena lejon köpt från Mjuka tyger och randig interlock från Lilofant. Den andra är i ekologisk jersey från Znok.


Det blev även sex mössor, varav de flesta skänktes till en insamling till barnonkologen på Akademiska sjukhuset. De är sydda i tyg från Znok, Liandlo och Lilofant.



Det sista sydda i augusti blev en påse tänkt att förvara golfbollar i, det är ett tyg köpt från en quiltbutik, minns ej vilken. Det var en födelsedagspresent till min svåger som nyss börjat spela golf.

Uppdatering 9/11: De fyra mössorna som syns på samma bild ovan överlämnades tillsammans med sex andra mössor jag sytt och mer är 500 mössor som andra sytt till Barnonkologen på akademiska sjukhuset nu i veckan. Detta uppmärksammades i UNT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar