lördag 5 februari 2011

Första plagget sytt på symaskin

Idag har jag sytt det första plagget med maskin. Det blev en mössa. Jag tyckte det verkade bra att börja med en mössa eftersom inga sömmar syns på slutprodukten. Jag sydde enligt kokalals beskrivning. Jag surfade runt på lite sybloggar och såg flera som hänvisade till den beskrivningen, så det verkade bra att följa den. Jag tycker det gick bra att sy och slutprodukten blev helt ok. Jag följde beskrivningen till punkt och pricka så mössan är för stor för sonen, men jag har även ritat om mönstret i en lite mindre version som jag ska testa att sy senare idag och som förhoppningsvis blir mer lagom i storlek.
Mössa i orange husvagnsjersey från JNYdesign.
Det blev ett litet veck högst upp på mössan där sömmarna möts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar