torsdag 10 februari 2011

Misslyckad systund

Om jag bara skriver om mina lyckade projekt så ger jag ju en aldeles skev bild, så därför ska jag också berätta om gårdagens helt misslyckade systund. Det började med att en av undertrådarna på overlocken gick av nästan direkt. Jag skulle alltså behöva trä om den, jag läste noga i instruktionsboken och trädde om tråden som gått av, sedan försökte jag sy och det blev ett stort trassel och tråden gick av igen, detta upprepades ett antal gånger. Sedan tittade jag på instruktions-DVDn och såg att jag hade trätt rätt. Till slut trädde jag om även den andra undertråden och då fungerade det äntligen. Nu skulle jag alltså kunna börja sy, men jag tog mig nog vatten över huvudet efter kämpandet med trådarna. Jag skulle sy en haklapp med ficka nedtill. Kortfattat kan man väl säga att den inte alls blev bra trots ett par försök att rädda den genom att sy om. Den fyller sin funktion så vi ska använda den för det behövs fler haklappar, men jag vill inte visa upp den på bild. Sedan var jag för trött för att sy något mer så då ställde jag undan maskinen igen.

Som tur är kan jag glädja mig åt fina tyger jag har fått på posten i veckan.
Paraplyplygare och PUL med hjärtan från Lilofant
och olika typer av bambutyger samt microfleece (den turkosa) från Myllymuksut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar