onsdag 2 februari 2011

Symaskinsköp

Nu har jag inte längre symaskinslös. Från ingen maskin gick jag direkt till två maskiner. En overlock och en vanlig. Overlocken är en Husqvarna Huskylock s21. Det var en av de jag läst en del om och tyckte verkade bra, en avgörande sak var också att den fanns inne i butiken, jag ville inte beställa utan ville få med mig symaskinen hem på en gång. Den hade varit uppställd för visning i butiken så därför blev den billigare än om den varit helt ny. Dessutom så jag köpte den enklaste vanliga de hade, en Singer Tradition 2250. Den har inte så många finesser, men det behöver jag ju inte då jag har overlocken så den räcker gott i nuläget. Jag känner mig mycket nöjd med mitt köp.

Tillägg, några timmar senare:
Nu har jag haft tid att testa Huskylocken. Efter lite inledande trådtrassel då jag skulle trä den, så var det jätteroligt att testa att sy overlocksöm. Att bygga om den till täcksöm väntar jag ett tag med att prova. Jag har provsytt på lite tygrester, jag funderar på att försöka mig på ett riktigt projekt också ikväll, vi får se om jag hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar